Interesna lutkovna dejavnost v 1. b razredu

Lutkovna dejavnost v 1.b razredu

Lutka ima izjemno moč domišljije. Poleg sporočilne vrednosti lutke je tudi estetsko zelo privlačna ne glede na to, ali gre za marioneto, ročno lutko ali senčno lutko. Lutka združuje skoraj vse discipline, pomembne za otrokov razvoj, kot so zaznava, razumevanje, gibanje, govor, sodelovanje z okoljem. Otrokovo izražanje z lutko je njegov način sporočanja osebnega mnenja o okolju, ki ga obdaja.

Poleg vsega zna lutka peti, si izmišlja besede in izraze za neznane dogodke, zna povedati zgodbo ali pesem v literarni oblike ali pa v vlogi ene izmed v zgodbi nastopajočih oseb. Lutke so razdeljene v naslednje skupine: – lutke na palici, – lutke na nitkah, – ročne lutke, – ploske lutke, – senčne lutke – mimične lutke. Otroci imajo lutke radi. Lutke so zato v predšolski in šolski dobi hvaležno vzgojno sredstvo, ki spodbuja otrokov razvoj. Znano je, da beseda, ki jo izreče lutka, bolj zaleže, kot pa naročilo staršev ali vzgojitelja. Če nikomur ne uspe prodreti v otrokovo notranjost, se navadno to posreči lutki.Močna vzpodbuda, da bi otroci sami zaigrali predstavo, je obisk lutkovnega gledališča. Dobra predstava otroku sproži vznemirjenje in ustvarjalnost. Takšno gledališko predstavo smo si ogledali tudi v šoli z naslovom Volk in kozlički. Otroci so dobili vstopnice in se usedli v prostor učilnice narejen kot pravo gledališče.

V okviru lutkovne dejavnosti v 1.b razredu je sodelujočih devet otrok. Interesno dejavnost poteka vsakih 14 dni v popoldanskem času. Naša prva izbrana lutkovna dejavnost je bila glasbena pravljica Rokavička. Izdelali smo si velike lutke na tulcih iz blaga, barvnega papirja, tulcev in gumbov. Nastale so čudovite lutke s katerimi smo izvedli prvi nastop v mesecu marcu pred ostalimi sošolci. Lutkovno predstavo glasbene pravljice Rokavička smo posneli, z njo sodelovali v Vseslovenski akciji Slovenska Filantropija v povezavi z Domom Hmelina Radlje ter posnetek poslali tudi staršem preko e-asistenta.