
Robotika v tehniki je enoletni tehnični izbirni predmet, pri katerem je v ospredju konstruiranje modelov računalniško krmiljenih strojev in naprav s poudarkom na specifičnih značilnostih robotike. Predmet je naravnan interdisciplinarno. Učenci spoznavajo in povezujejo vsebine različnih področij, prevladujejo pa geometrija, strojni elementi, elektronika, računalništvo in tehnologija.
Pri predmetu robotika v tehniki učenci pridobivajo osnovna spoznanja o geometriji in konstrukciji tipičnih oblik robotskih rok, o elektronskih krmiljih, ki so potrebna za računalniško vodenje, o senzorjih, ki – vgrajeni v konstrukcijo – omogočajo povratno delovanje na krmilje. Seznanijo se s temeljnimi načeli računalniško vodene proizvodnje in z mestom robotike v njej. Ugotavljajo prednosti takega načina proizvodnje in smeri v razvoju sodobne tehnologije. Spoznajo različna področja, v katerih ima robotika pomembno vlogo. Pri pridobivanju praktičnih izkušenj si pomagajo z uporabo ustreznih didaktičnih sestavljank, s katerimi gradijo delujoče, računalniško krmiljene modele strojev, naprav in robotskih rok. Uporablja se Lego Mindstorms EV3 robot, Raspberry Pi Pico ali Micro:bit v povezavi z Lego Tehnics.
Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih učilnicah z računalniki. Praktično delo je prevladujoča oblika pouka.
Učenci in učenke lahko izberejo predmet v 8. razredu.
SPLOŠNI CILJI PREDMETA
Predmet robotika v tehniki je ciljno naravnan. Učenci in učenke pri predmetu:
• spoznajo različne oblike uporabe računalniške tehnologije,
• spoznavajo osnovne pojme robotike in računalniško vodene proizvodnje,
• berejo, rišejo in sestavljajo sheme električnih krmilj in razumejo njihovo delovanje,
• načrtujejo in s sestavljankami izdelajo različne računalniško krmiljene modele,
• uporabljajo računalnik in spoznavajo njegovo vlogo pri krmiljenju zgrajenih modelov,
• razvijajo sposobnost prostorske predstavljivosti,
• poznajo vlogo računalniškega vmesnika pri krmiljenju strojev in naprav,
• naštejejo in opišejo področja z računalniško vodeno tehnologijo in kritično presojajo vpliv tega področja na tehnologijo in okolje,
• pridobivajo in uporabijo informacije in znanje s področja robotike iz monografij, periodičnega tiska in interneta,
• z uporabo projektnega in eksperimentalnega dela ter konstruiranja usvojijo temeljne metode in oblike dela, značilne za tehnično-tehnološko področje,
• razvijajo sposobnost za delo v skupini,
• razvijajo psihomotorične sposobnosti,
• pridobivajo sposobnost samostojnega reševanja problemov,
• spoznavajo poklice s področja elektronike, elektrotehnike, računalništva … in sposobnosti, ki jih potrebujejo zanje.
Tekmovanja:
Robot:
EV3 Roboti: http://www.lego.com/en-gb/mindstorms/build-a-robot
Roke:
http://www.thenxtstep.com/2012/06/grab-and-lift-mechanism.html
Goseničarji:
Gripp3r: http://www.lego.com/en-gb/mindstorms/build-a-robot/gripp3r
Umerjanje senzorja:
http://drpineda.ca/using-nxt-light-sensor-in-ev3.html
Program:
http://www.lego.com/en-us/mindstorms/downloads/download-software