LEPOTA PISAVE

Decembra je bil v časopisu Radi pišemo z roko objavljen članek LEPOTA PISAVE o projektu lepopisa na naši šoli, ki ga objavljam še tukaj.

LEPOTA PISAVE

Natečaj Prešernovo pero na OŠ Radlje ob Dravi

 

Že od nekdaj je za človeka značilno, da našo pozornost ujamejo lepe stvari. Radi imamo lepo in ena od stvari, ki nam zaradi lepote zadrži pogled, je tudi lepa pisava. Ko naletiš nanjo, se ti oko nehote ustavi, da jo občuduješ. Njene vijuge, pravilnost, enakomernost …

In koliko truda je treba vložiti v že kratek zapis! Paziti, da pišeš ravno, vzporedno s prejšnjo vrstico, da ne pacaš, pa da je vsaka črka na pravem mestu – in da tudi nobena ne manjka! Vam je to kaj znano? Mogoče smo odrasli na to že malo pozabili …

Pisanje z roko, še posebej s pisanimi črkami, velja za pravi izziv za možgane. Pri njem se namreč vključi 12 možganskih centrov in 30 mišic. Naše možganske povezave so zato boljše, stvari si dlje zapomnimo in smo bolj ustvarjalni. Predvsem pa smo EDINSTVENI! Če bosta Anja in Ana napisali isto sporočilo z računalnikom, razlike ne bo. Če pa ga bosta zapisali z roko, bosta sporočili zgovornejši in povedali nam bosta še kaj več, kot je v sporočilu samem. Naša pisava je namreč izvirna in neponovljiva. Je skorajda kot naš prstni odtis.

Na Osnovni šoli Radlje ob Dravi smo se leta 2016 odločili, da bomo pisanju z roko in lepopisu posvetili še več pozornosti. Dva projekta, Domovina in Bralna pismenost, smo povezali  z natečajem Prešernovo pero. Letos ta natečaj poteka že 6. leto (vendar petič zapovrstjo, saj ga lani zaradi dela na daljavo nismo mogli izvesti). Njegova posebnost je, da so vključeni čisto vsi učenci naše šole skupaj s podružnicama – to je letos 548 učencev .

Natečaj je bil pri učencih zelo lepo sprejet in je postal že stalnica. Namen je izbrati najlepši lepopis slovenskega besedila. Lotimo se ga tako, da januarja tim, ki je zadolžen za natečaj, izbere slovensko besedilo. Prvo leto smo na primer simbolično izbrali slovensko himno, nato ob 290-letnici šolstva v Radljah odlomek iz Šolske kronike naše šole, v Cankarjevem letu odlomek iz Kurenta, v Vodnikovem pa njegovo še vedno navdihujoče Dramilo.

Razredniki natečaj predstavijo pri razredni uri, kjer tudi ustvarjajo izdelke (nikoli doma). Vsak razrednik nato izbere 2 dekleti in 2 fanta iz oddelka. V timu naredimo ožji izbor in najlepše izdelke razstavimo v avli.  Razstava se začne v tednu, ko praznujemo Prešernov dan in je tudi sicer avla bolj praznična in v vzdušju kulturnega dne. Prijetno je opazovati, kako se učenci zbirajo okrog lepopisov in ugibajo, kateri bodo nagrajeni.

Zmagovalce razglasimo na proslavi slovenskega kulturnega praznika, ko ravnatelj, mag. Damjan Osrajnik, ki je bil delno tudi pobudnik natečaja, svečano podeli Prešernova peresa. Da, učenci zmagovalci (1 fant in 1 dekle v vsaki triadi) prejmejo simbolično darilo, nalivno pero. Na nagrade in prejeta peresa so naši »lepopisci« zelo ponosni, kar tudi kaže, da so natečaj sprejeli za svojega. In da lepota pisave šteje.

 

Letos nameravam aktivneje vključiti tudi učitelje, da bodo še sami kaj zapisali, prvič pa bomo sodelovali tudi v Tednu pisanja z roko in tako naša prizadevanja še drugače udejanjili. Veselimo se sodelovanja!

 

Mentorica natečaja

Manica Mihelič