Gre za enoletni izbirni predmet v obsegu 35 ur.
Aktivne metode učenja v učilnici in na terenu (izdelava razglednice, prospekta, fotografiranje, uporaba literature …).
SPLOŠNI CILJI PREDMETA
Učenci pri izbirnem predmetu turistična vzgoja:
– se vključujejo v turistično življenje domačega kraja in pri tem spoznavajo ljudi in ustanove, ki se ukvarjajo s turizmom in živijo od njega;
– spoznavajo turistične poklice in možnosti zaposlovanja v turističnih dejavnosti ter razvijajo sposobnosti za opravljanje najrazličnejših del v turizmu;
– spoznavajo način pridobivanja in posredovanja informacij v turizmu in o turizmu;
– spoznavajo in vrednotijo naravno in kulturno dediščino.
Vsebine (poglavja):
– Turizem in njegov razvoj (osnovni pojmi,vrste turizma),
– Osnove za razvoj turizma v domačem kraju (naravne, družbene),
– Turizem kot gospodarska dejavnost (povezanost obrti, trgovine, …),
– Odnos do gostov (turistični bonton),
– Turistično oglaševanje in informiranje (vrste in oblike oglaševanja),
– Skrb za razvoj turizma (ljubiteljske, profesionalne oblike),
– Vodenje po domačem kraju (priprava, izvedba).
Delo na terenu:
– ogled turistične agencije,
– obisk hostla ali hotela,
– obisk turistične kmetije,
– obisk sejma Alpe-Adria,
– ogled pozabljenih kulturnih spomenikov.
Našteti predlogi so v ožjem izboru, a se lahko, med letom, na željo učencev tudi spremenijo.
Izbirni predmet se ocenjuje številčno, zanj veljajo ista pravila kot za obvezne. Pri turistični vzgoji ocenjujemo znanje učencev o turizmu in nekatere zmožnosti oziroma veščine. Ocenimo lahko tudi pisni izdelek (npr. poročilo, referat, seminarsko nalogo), nastop, delo v skupini.